Forum blue asphalt jeans Strona Główna blue asphalt jeans

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dynamically enabling and disabling collision detec

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum blue asphalt jeans Strona Główna -> blue asphalt jeans
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zvswgogna




Dołączył: 22 Maj 2013
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: England

PostWysłany: Wto 22:20, 21 Sty 2014    Temat postu: Dynamically enabling and disabling collision detec

Dynamically enabling and disabling collision detection of an object
I was wondering what is the best way to enable and disable collision detection.
What I need to do is for some world objects to be passable (no collision) by the player at certain times, and impassable (has collision detection) at other times. My world objects are triangle meshes and the player are made out of primitive boxes as the collision skin.
The only way I can see of doing this is to add and remove the collision skins in the physics system depending on what I want,[url=http://www.floware.fr]michael kors paris[/url], but I am afraid I will get some performance issue. Also, I don't want the passable object to turn back on its collision detection when a player is still inside the object. If I remove the collision skins from the physics system, then there's no way for me to test whether the player is inside a disabled collision skin.
Any suggestions as to how I may be able to approach this problem?
Walking through the engine code a bit, I thought I had find the solution but it's not working as I thought it should.
What I've found out is the CollisionSystem class has this DetectAllCollisions method that does the collision detection calculation (as far as I could tell). It takes in a list of bodies that are currently active as a parameter and I'm assuming those are the bodies that get detected for collisions. There is a SetActive and SetInactive method for the body objects and I thought if I set the bodies to inactive, the collision detection won't be performed. But I was wrong and even though the bodies are inactive, collision detection is still being calculated.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum blue asphalt jeans Strona Główna -> blue asphalt jeans Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin